fredag den 8. oktober 2010

Erfaring gør mester

Men hvorfor skal det lige være mester i skader?

Ikke fordi jeg rigtigt er skadet, men vel nok lidt under observation......Og ja, jeg skal nok være opmærksom omkring hvad der sker ved knæet, det er jo en af mine bedste venner....

I foråret troede jeg også selv at det var noget med løberknæ og læste en masse om det. Da jeg så kom til ortopæden viste det sig jo at det var ryggen der drillede og jeg indrømmer at det gør den også lidt nu. Jeg har det bedst med at løbe fordi det holder ryggen smidig og smertefri, når jeg ikke har løbet i flere dage begynder jeg at mærke den. Jeg kan godt selv se på den sætning at det lyder som om der er et eller andet der trænger til at blive justeret......Jeg ved også godt nogenlunde hvad svaret vil være: ryg-mave øvelser i fitnesscenter. Så foreløbig ligger jeg altså på gulvet derhjemme viklet ind i stor gummielastik og roder rundt med mine øvelser i håb om at kunne komme noget i forkøbet. Min søn er blevet sat på den utaknemmelige opgave der består i at tvinge mig til maveøvelser - og så må jeg vist hellere kravle hen til Motivus og forny mit kort. Motivus er det der svarer til fitnessworld i Dk - tror jeg da nok.
Der er alle former for væmmelige maskiner jeg må se om jeg kan finde ud af, jeg har jo trænet sådanne steder før. Det er jo altså bare ikke løb udenfor i vejret vel? Selvfølgelig kan man sige at når nu det alligevel skal til at blive indendørs vejr så er det ikke så slemt, det er bare meget anderledes at løbe på bånd og arbejde med maskiner. Jeg håber ikke at sneen bliver for slem i år og at vejene vil være åbne for løb - for så kan jeg i det mindste tage et langt løb udenfor i weekenden. Intervaller osv skal man ikke løbe på glatte veje......

Nu skal jeg lige have 5 små tøser til pyjamas party for yngstebarnets forsinkede 10 års fødselsdagsfest og det skal nok blive muntert. Jeg har lavet skattejagt, der skal spises selvlavede pizzaer og lagkage, der skal fedtes med neglelak, hoppes på trampolin og ses film. Og spises slik og chips - uden det er det ikke en ordentlig fest, meddelte det yndige barn! Om de får sovet ved jeg ikke, men vi andre fortrækker ovenpå og så kan de larme nedenunder. Og min præmie for det hele: En af pigerne skal hentes kl 08 i morgen tidlig så hvem skal tidlig op og vække hende.....På min lørdag morgen hvor jeg ret gerne ville sove bare til kl 9......

3 kommentarer:

  1. Hej Kirsten,

    Ja pas på dig selv. Godt du er begyndt med øvelserne.
    Jeg har det slet ikke sådan med styrketræning, jeg savner det faktisk nu, hvor jeg ikke er der så meget. Nu ved jeg jo ikke hvordan du har trænet før, men hvis du ikke har trænet med frie vægte, så prøv det i stedet for maskiner. Jeg føler en tilfredshed ved det - det er lidt sejt og handyrs- agtigt ;)
    Jeg er selv lidt bange for mine knæ pt og lidt ked af det. Men jeg snakker ikke så meget om det, håber det bare er forbigående.
    Men det med sådan en halvgammel krop og løb er godt nok en hårfin balance. Rigtig god weekend og knus
    Karina

    SvarSlet
  2. Sidder her og er lidt træt. Træt efter en for meget travl uge og misunder dig din energi. Jeg er glad for at høre, at du træner med dine øvelser og ved, at jeg trænger til noget trænings-noget-med-vægte-for-ryg-og-mave-og-sådan-noget. Og så skal du lige have huset fuldt af små piger, som griner, hygger, hviner og bare har det vidunderligt, fordi de er sammen og laver alt det, som DE synes er allerbedst. Så kan vi andre synke sammen og være fuldstændig udmattede efter seancen. Og ingen soven-længe lørdag morgen til dig? ØV. :-)
    Knus til dig :-)

    SvarSlet
  3. Hej Kirsten
    Kan du ikke finde en at træne sammen med? Så bliver det ikke så kedeligt. Jeg har styrketrænet i mange år. Da jeg engang i et andet liv løb seriøse konkurrencer, trænede vi en masse styrke sammen to gange om ugen (men vi havde en træner, så det gælder ikke) Da jeg holdt op med det, trænede jeg to gange om ugen sammen med en rigtig god veninde, og så blev det jo pludselig skidehyggeligt at give den gas i maskinerne. Så kunne vi både ordne hele verden og konkurrere lidt med hinanden.
    KH Helle

    SvarSlet