mandag den 31. januar 2011

Lav det selv til en god dag!

Tak for jeres opmuntrende kommentarer og også ganske kloge råd. Det er dejligt at få noget feedback på sine brokkerier selv om jeg er bange for at det snart hænger læserne ud af halsen! Og det er jo så evig rigtigt: Hvis det stresser mig at have et marathon hængende over hovedet så udsæt det. Det er jo nok det jeg i hvert fald sådan lige i øjeblikket skal gøre, for det der program der ikke bliver fulgt er efterhånden helt til grin. Der er heldigvis flere af dem, feks. er der jo Helsinki Marathon den 20. August, Espoo Strandmarathon i September og mange flere. Og jeg kom faktisk ud fredag aften, hentede Konsulen ved toget og gav ham bilen - så løb jeg hjem. Det er en ganske fin tur på 7 km, så mine tre ture kom i hus sidste uge selv om det samlede km tal ikke sneg sig op over de 20 km.
Og vinteren er streng i Finland, sådan på den indædte måde. Vi har faktisk stadig mindst en meter sne alle vegne og selv om det er flot, så synes jeg at "been there, done that" vist er mest passende til at beskrive situationen.
En bekendt fortalte at når hun sendte sine drenge i skole om morgenen og ønskede dem en god dag, så klagede de altid at det ville helt bestemt blive en møg-dag. Hvorefter hun svarede "Jamen så lav det til en god dag - du bestemmer". Det kunne være man skulle prøve at tage skeen i den anden hånd og gøre som fru E anbefalede i lørdags: Spise Ølefanten i små bidder.....


Så jeg vil begynde ugen med at træne sammen med Konsulen og Ældstesønnen. Måske det kan blive til en gang Bodypump langt om længe, jeg har mange gange forgæves prøvet at få en time passet ind i fællestræningen - er overbevist om at det vil være godt at få opstrammet hele stellet så det kan holde til lidt mere. For der rumsterer da tanker i baghovedet om at man kan træne to gange om dagen - morgen / sen eftermiddag - for at få nok km i benene. Men det kræver altså gode ryg, mave og baldemuskler for ellers kan det gå helt galt.
Til sidst vil jeg gerne ønske en af læserne god bedring og håbe at han snart kommer på banen igen. Steen skal opereres i knæet og hvis der er nogen der var motiveret for at løbe et marathon, så er det vist ham. Nu må han desværre udsætte drømmen et godt stykke tid og jeg vil varmt anbefale ham at fortsætte sin blog og fortælle hvordan det går fremad. Det vil styrke ham og huske sådan nogen som mig på at vi skal være taknemmelige for (og passe på) helbredet - og sige tak for at det kun er motivationen og vejret der er i vejen. Som Chris MacDonald siger: Stay Strong!!

4 kommentarer:

  1. Det er jo rigtig nok at man selv kan gøre en hel del for at gøre det til en god dag - bare ens egen indstilling til dagen når den starter kan gøre en masse ;-). Kan godt forstå at du har fået nok af vinter og sne nu, men du er åbenbart ikke så heldig som vi er i Dk at have bare veje igen. Men du må jo træne så godt du nu kan uden at køre helt sur i den indendørs træning.
    Mange hilsner Gitte

    SvarSlet
  2. Det er jo klogt sagt. For vi bestemmer selv! Vil du have en god dag eller ej? Det handler om tankerne og den attitude, man starter med at lægge for dagen. Vil man have en god dag, så får man det! :)

    Ja, det er surt når planerne ikke helt makker ret. Men planer kan ændres. Og ofte bliver det sgu bedre så, synes jeg.

    SvarSlet
  3. Du er jo allerede på vej siden sidste indlæg. For vi er jo nogen, som ikke kan holde ud at være lidt tudekikse-agtige særlig længe af gangen (også selvom vi har mere end god grund til det), for der sker bare ikke noget. Men nogen gange skal man også have energien til at komme videre; se de nye veje og mulighederne. Men det kommer. Søde Kirsten; du har krudt i røven, og det skal nok komme, og det skal nok ordne sig.
    Jeg har stadig dig i frisk erindring, først siddende i min sofa med te efter løb og så op efter Karina og så siddende ved bordet, snakkende, grinende og fortællende om alt muligt.
    Det bliver bedre i morgen... Skal du se. ;-)
    Knus :-)

    SvarSlet
  4. Jeg var til et foredrag på mit arbejde med ham her:
    http://www.itoi.dk/scorebord.php
    Og hans scoreboard-tankegang vender det negative til positivt. For som han ville have sagt, så kom du op, du har tre vidunderlige børn, en mand der elsker dig, osv, så allerede dér står der 5-0 til dig mod verden.
    Og tænker man lidt som ham, så er alt pludseligt lettere :)
    Og du kommer afsted, for lige om et øjeblik vender det !!

    SvarSlet