onsdag den 11. april 2012

Practice as you preach...

Var der engang en af mine kollegaer der sagde til en anden kollega. Altså, gør det du siger at andre skal gøre. Jeg må jo hellere leve op til alle mine vise ord om målsætninger og træning i den forbindelse.

Så der arbejdes på ikke at falde ned i hullet af undskyldninger for noget som helst, og bare komme ud at træne selv om vejret ikke altid er på min side.
Det gælder om at gøre - ikke bare snikke-snakke.....



Og så var det at jeg faldt over dette her:

“There is a great advantage in training under unfavorable conditions. It is better to train under bad conditions, for the difference is then a tremendous relief in a race.”

“When a person trains once, nothing happens. When a person forces himself to do a thing a hundred or a thousand times, then he certainly has developed in more ways than physical. Is it raining? That doesn’t matter. Am I tired? That doesn’t matter, either. Then willpower will be no problem.”

Legendariske løber Emil Zátopek

Nogen gange sker det bare at man læser nogen ord, der kan gøre en enorm forskel. Lige pludselig er der noget der falder på plads.

1 kommentar:

  1. Jeg er helt med, man lærer noget om vedholdenhed. Og stædighed.
    Efter mit første halvmaraton sidste år, hvor det føltes somom jeg åd mig gennem løbet een kilometer ad gangen, gjorde jeg et større og meget kedeligt stykke håndarbejde færdigt med en del af den samme slags tanker i baghovedet mens jeg kedede mig bravt i sofaen. En lille smule ad gangen, så skal man nok ende med at nå frem/blive færdig :)

    SvarSlet