mandag den 20. juni 2011

Nå!

Der røg den tur.

Som vi skulle have været på.
Sådan set noget ferie, faktisk.
På torsdag.

Men det skal vi så ikke alligevel.

Vi sender vores piger til mormor i Danmark på onsdag - de er helt syge af glæde for mormor har fået en ny hvalp - så har hun to Broholmere. Og de er store. Dejlige. Med en masse underholdning for tøserne. Som har pakket i den sidste uge. Og været med i Sello som er et stort indkøbscenter (jeg hader den slags!!!) for at købe klip-klapper og en stråhat. Så nu ser de coole ud - og det er meget vigtigt når man skal være på ferie i Præstø hvor det hele sker. Og får indkøbsture til Bilka i Næstved oven i købet. Men de er nu alligevel så søde og kønne at se på, mine yndige småtzøser som bliver større hele tiden - så jeg investerer gerne i en hat hvis det får dem til at føle sig som en million dollar. Når de flyver alene til Danmark uden nogen anden følgesvend end en stewardesse i Blue1. Med mor klistret til mobilen, ventende på sms'en der siger at nu har mormor overtaget dem.

Og så var det at vi havde planlagt at tage Sønnike med til Skt. Petersborg. Fået visa (helvedes besværligt...). Bestilt hotel med fitnisserum så jeg kunne løbe. Og købt togbilletter til det nye superhurtige tog hvor det kun tager 3 timer fra Helsinki til Skt. Petersborg.

Men Konsulens knæ der blev opreret sidste år lave knuder. Faktisk meget værre end knuder - hæver, gør ondt, nægter at tage imod behandling. Og skal opreres igen tilsyneladende lige straks fordi der sejler ting rundt inde i det. Og så kan han ikke gå. Og for at se sådan en by skal man kunne gå i mange timer. Hvis man ikke kan det er det ikke værd at betale mange penge for en tur.

Vi tager nok feriedagene alligevel. Og holder noget seriøs Midsommer sammen med finnerne (vi bliver nok ikke helt så fulde som dem....) for her har man fri på fredag - det er den nærmeste fredag til den 23. og så skal der festes igennem i det hele land. Ikke noget med Midsommer midt i ugen og på arbejde dagen efter, nææh her er det altså på den fredag der falder tættest på den 23 og så får den hele armen i hele weekenden. De forstår at feste gør de, de der finner.

Jeg ved jo nok hvad jeg kan få tiden til at gå med i stedet for at holde ferie i Skt. Petersborg. Ja. Jeg gør så. Bortset fra at tage Konsulen til en MRI-scanning.

Jeg kan løbe. Helt, helt uhæmmet. Få noget mere langtur end jeg havde regnet med.
Efter i går.
Og egentlig er jeg glad for at være her til Midsommer for det er så smukt.

2 kommentarer:

  1. Æv da også med Konsulens knæ og ferien der røg i vasken, men det lyder som om I kan få noget godt ud af situationen alligevel. Pigerne skal nok få en dejlig ferie, og det samme gør mormor helt sikkert også :-)

    SvarSlet
  2. Eiiiii hvor drønærgerligt!
    Det må blive en anden gang. Men det er da dødsygt at skulle spilde sin ferie på operation og den slags.
    Dejligt at sende pigerne til mormor!
    Og ELSKER Broholmere!! De er så skønne, omend lidt store!

    SvarSlet