fredag den 4. november 2011

Forlænget weekend som mor til 5

Tak for alle hilsenerne på min fødselsdag. Det blev en fin dag og jeg skal nok sætte nogen billeder på når jeg kan få adgang til internettet derhjemme. Når man er mange mennesker i husholdningen og bor langt ude på landet - så kan hastigheden godt komme ned i kravletempo og det holder min tålmodighed ikke altid til.

Der er travlt hos mig i disse dage. Sidste weekend havde vi overnattende gæst, på min fødselsdag kom, så og overnattede  min mor og min moster en nat, og i går torsdag fik vi to gæster til. Så nu er der ikke nogen der skal svine sengetøj eller håndklæder til for ellers er det slut med roomservice!! Skabene er tomme!

Der er forskellige sportsturneringer omkring børnenes skole hvert år. Da det er en international skole bliver børnene sendt til et andet land (på forældrenes regning naturligvis) eller der kommer fremmede skoler på besøg, for at holde de forskellige turneringer. Vores børn har været i Riga og i Sofia og vi har været værtsfamilie 3 gange for andre børn.
Det første år havde vi 2 drenge fra Sofia (som egentlig var canadier og amerikaner), sidste år havde vi 2 drenge fra Zagreb (som var israelsk og malaysisk - hedder der egentlig det...?) og i år har vi 2 piger fra Belgrad.
De ankom i går og har lige siden holdt hof med yngstedatteren som går i samme klasse som dem - så vi har kvidren af  3 elleveårige over hele huset. De er utrolig søde og nuttede, bare 11 år men ikke spor generte. Den ene er engelsk og bor i Belgrad fordi hendes mor arbejder i FN og den anden er halvt japansk og halvt amerikansk og bor i Belgrad fordi hendes far arbejder på den amerikanske ambassade. De er jo stadig så små at jeg føler at jeg er nødt til at tjekke om de får børstet tænder og den slags - men det viser sig at de har helt styr på tingene. Det har min 11-årige datter da også, men når nu de er hos fremmede uden deres egen mor så må man jo prøve at fylde hendes sko ud....

I dag begyndte fodboldturneringen hvor begge vores egne piger også deltager og så er det spændende at se hvordan de vil tage de forskellige sejre og tab. De plejer at være meget flinke til at tage begge dele med ro, det værste er at mine to piger spiller på to forskellige hold som også skal spille mod hinanden. Og det kunne godt ende med noget kattehvæsen derhjemme....

For mig betyder det en del kørsel frem og tilbage samt produktion af middagsmad til 7 - med noget alle kan lide. Det er nok næsten det sværeste...
Vores gæster skal afleveres kl 05:15 søndag morgen (gaaaab) og så skal jeg bare hjem og sove videre og se at hvilet ud fra denne sindssyge uge.
Et enormt held at jeg løber restitutionsuge, for så kan det hele alligevel godt gå op i en højere enhed!

6 kommentarer:

  1. Smiler...Nogen gange er der bare en mening med det hele..Godt med en restitutions uge :-)Får helt sved på panden af dit program,,
    Knus du seje...Travle kvinde

    SvarSlet
  2. Håber du får en god lur nu, efter denne hektiske uge. Men den lyder nu også spændende. Fandt du nogle middagsretter, der faldt i alles smag? Og gik turneringerne uden alt for megen gråd og tænders gnistlen?
    Et "God søndag" sendes nordpå :o)

    SvarSlet
  3. Jeg kan forstå, at du holder dig i gang. ;-) :-D Det er godt at høre - læse.

    I dag løb en masse tosser rundt i St. Dyrehave... jeg nåede ikke forbi. Ikke engang som hepper.

    Tanker og knus til dig :-)

    SvarSlet
  4. Ej hvor lyder det bare sødt!
    GODT at du er lidt mor for dem mens de er væk hjemmefra!
    Jeg ville da være glad for at have mine børn sådan et sted!

    SvarSlet
  5. Et forsinket tillykke med fødselsagen. Jeg er NOGET bagefter min blogrundfart efter influenza, men bedre sent end aldrig. ;)

    SvarSlet
  6. Hvor længe skal de være hos jer? Det lyder da enormt hyggeligt, men også omkostningsfuldt, sådan at sende børnene rundt. Omvendt er det måske gode erfaringer de får ved at bo hos familier i andre lande og lære lidt kultur :)

    SvarSlet