torsdag den 2. december 2010

Afløb for energien

Nå, men det kan jo ikke nytte noget at sidde her og surmule. Og drukne i dårlige vaner (læs: hyggelig rødvin med Konsulen). Så vi tager vanten på igen og finder andre udløb for energien. Det er nemlig sådan med de fleste der arbejder inden for sundhedsvæsenet at vi har en frygtelig mængde energi, vi er jo vant til at sætte skub i tingene og at der ikke er andre end os selv der trækker læsset. Den energi er nødt til at have nogen udløb - normalt ved at fræse rundt i naturen. Når man så ikke kan det, er tiden til at kaste sig over andre projekter.

Så vi har nu inviteret til julereception. Ca 60 mennesker. Med gløgg og buffet. Med indbygget Luciaoptog. Sidste år oplevede Konsulen sit livs første Luciaoptog hos den danske ambassadør og blev så begejstret at han syntes at sådan et må vi også have. Og alt dette skal foregå i vores hus om lidt over en uge, nærmere betragtet den 11.

Og jeg laver maden. Det er ret meget der skal på sådan en buffet. Egentlig ved jeg ikke hvor meget sådan en flok diplomater og andet godtfolk kan inhalere, men vi tager den lidt på slump. Det er jo ikke til middag, så hvis der er nogen der stadig er sultne når de går herfra, kan de pænt gå hjem og spise en ostemad. Men det tror jeg nu ikke der er nogen fare for. Jeg har gjort det før, to gange mens vi var udstationerede i Oslo og det var en stor success - og gevaldig hyggeligt. Så jeg kan passende bruge overskydende energi på at lave mad her i weekenden. Yngstepigen er en rutineret æbleskivebager og alle kan få et job - Konsulen kan få lov at gøre rent og købe det ind der mangler.

Første gang jeg lavede sådan en aften havde jeg ikke lavet alkoholfri gløgg - havde ikke tænkt over at det var nødvendigt. Nordmændene er meget strikse med alkohol og kørsel, så der var mange der stod med lange øjne efter gløggen men holdt sig pænt i skindet - vi måtte så drikke gløgg morgen, middag aften i lang tid efter fordi der var så meget til overs. Nu har jeg husket at der er nogen der ikke tåler mosten så de kan få ækel sød Finsk alko-fri gløgg. Vi andre med hår på brystet skal have Svensk Blommas gløgg som vil noget!

Så nu er jeg beskæftiget og bliver ikke alt for rastløs og utålelig indtil på lørdag - hvor jeg tør prøve en forsigtig tur på indendørs på bane med helt helt helt jævnt underlag. Så må vi håbe jeg kan lade være med at løbe for mange kilometer. Vejret er dejlig mildt med kun ca. 2 graders frostog det vill have været dejligt at komme ud, men jeg holder mig inde og tager et par dage til med skånekost! Man kunne selvfølgelig også tage en langrendstur, det gør jo ikke ondt....

3 kommentarer:

  1. RESPEKT for jeres arrangement. Jeg ville ønske jeg kunne skrive, - jeg kommer og drikker en masse glögg :)

    Håber det bliver meget hyggeligt og godt.

    Knus og stærkt du tøjler utålmodigheden :)

    SvarSlet
  2. Lyder som om du har slået et passende stort brød op til at opsuge alt overskydende løs energi :-). Hvis du kommer til at brænde inde med lidt ekstra overskud kan du overveje gly wine, med ægte citrusfrugt und alles. Skål *<:-)

    SvarSlet
  3. Hej, jeg hedder "Warren Chandler" Jeg er fra Tyskland. Mit liv er blevet fyldt med smerter og bitterhed, da intet ser ud til at fungere for mig, og hver gang noget godt er ved at komme min vej, er der altid en eller to forhindringer, og alle, jeg havde bedt om hjælp, svigtede mig. Mit liv har været sådan her i over 15 år, og jeg blev forladt af alle. Min kone forlod mig på grund af min manglende evne til at give hendes behov og tage sig af vores to børn, da jeg ikke havde noget arbejde. Jeg gav op på alt og besluttede at afslutte det hele ved at begå selvmord, da jeg har forsøgt mit bedste for at sikre alt er rigtigt, men al indsats var forgæves og abortiv.


    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig til denne vidunderlige, store stavekaster, der til sidst hjalp mig ud ... Jeg har aldrig været en fan af ting som dette, men besluttede bare at forsøge modvilligt, fordi jeg var desperat og efterladt uden valg ... Han gjorde specielle bønner og brugte rødder og urter ...

    Inden for to dage blev jeg kaldt af et byggefirma, som jeg har indsendt en jobansøgning for mere end fem måneder siden, og jeg blev informeret om, at jeg har fået jobbet og skulle genoptage arbejdet med øjeblikkelig virkning. Jeg fik et hus og en bil af firmaet. Ting begyndte at arbejde for mig igen, og alle, der forlod mig, undskyldte for altid at give op på mig. Min kone ringede til mig og var ked af det følelsesmæssige traume, hun havde forårsaget mig, hun flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt. hvad et vidunderligt mirakel Baba Egbe gjorde for mig og min familie.

    Jeg har introduceret ham for mange par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg tror på en person der har brug for hans hjælp. For øjeblikkelig hjælp af enhver art, kontakt Baba Egbe nu via hans Email: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +7 (926) 512-8701.

    SvarSlet