torsdag den 12. januar 2012

Back to business as usual

Det skal man jo og det er heller ikke så dårligt. Derfor har jeg vøret at finde på min pind på arbejde fra i mandags som planlagt. Så slangt, så godt. Bortset fra at jeg åbenbart har slæbt noget ondt i halsen og forkølelse med hjem fra Danmark - ved ikke hvem der har smittet mig, men vedkommende vil blive skudt ved daggry.....
Jeg er ellers ALDRIG syg og har heller ikke denne gang tænkt mig at lade mit liv påvirke af et bar bakterier. I øjeblikket er min stemme ved langsomt men sikkert at forsvinde - så er der nok dem der vil lykønske Konsulen med freden der vil sænke sig over huset!

Tak for alle jeres kommentarer. Min mor har besluttet at se på det der skete som et hændeligt uheld - dvs sige den del hvor der blev stukket forkert. Behandlingen af hende bagefter var til gengæld ikke god nok og nu vil jeg høre hvad hun gerne vil have vi gør ved det, tak for adresser hvor vi kan henvende os hvis min mor ønsker det - det må hun bestemme.Vi talte med den kvindelige overlæge der skal følge min mor og hun var heller ikke imponeret over sagen. Hun har så også fortalt min mor at hun kan bede om ikke at blive ultralyds scannet af samme idiotiske læge når hun skal til undersøgelse i slutningen af januar - hun kan bede om at en anden gør det. Jeg har stadig svært ved at forstå at det er kræft, der er aldrig nogen sinde nogen i familien der har haft kræft nogen steder og det er en mærkelig tanke at der er et eller andet fremmed inde i hendes krop. Hun får det langsomt men sikkert bedre og kommer selvfølgelig gennem hele følelsesregisteret. Nu tager vi tingene hen ad vejen og er optimistiske som også lægerne er.



Business as usual har jo også noget med at løbe at gøre. Mens jeg var i Dk løb jeg kun 4 gange og ugen inden gik der også lidt ged i den. Jeg var chokeret over blæsten i Danmark - sig mig, hvordan i hele hule h.... kan I holde det ud????? Hatten af for jer - jeg var ved at blive sindssyg af det blæsevejr, blæst regn - blæst regn! Jeg løb uden program bare ligeud og i skoven for jeg trængte til at få tankerne luftet. Men det blev til et par dejlige ture i skoven (Hollænderskoven) i Præstø med hunden i snor og i Arboretet i Hørsholm.

Herhjemme er der i mellemtiden faldet sne - meget sne - og det er ret koldt. Jeg prøvede en tur i skoven men stien var så ujævn at det var en dårlig oplevelse bortset fra det smukke syn af sne på træerne. Bakketræningen måtte gøres på landevejen men viste sig at være en glat affære uden pigsålerne. Intervallerne blev på bånd i denne uge. I går og i dag er det tøvejr med frost om natten så tempo og langtur skal nok blive morsomt - men der vil pigsålerne nok holde mig stående fast, det plejer de da.

Mit snot og dårlige hals må bare finde sig i at komme ud i kulden, jeg har en teori om at den slags skal løbes væk. Var godt nok lidt slap i koderne i tirsdag på bakken og det rev fælt i halsen i går på båndet - så en enkelt dags pause til et tempoløb i morgen vil nok være velkommen. En langtur på søndag hvor vejrudsigten lyder på sol og minus 7 vil så formodentlig slå de sidste rester at baktusser i hjel......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar