torsdag den 17. februar 2011

Skånetur

Ja Sverige er jo et dejligt land - bare der ikke var så mange svenskere der ovre......
Ha, der troede I nok at jeg havde været på rejse!
Næææh, jeg har været på dogme tur for at skåne karosseriet når nu jeg har underlagt mig en osteopats behandling - jeg vil ind i den herlige følelse af tilfredshed som kommer efter løbeturene og så gælder det bare om at smede mens jernet er varmt. Det blev vel en 6-7 km i klart måneskin og klingende frost - men lidt har også sin ret. Jeg løb uden ur for det er lige meget med tiden og det er også lige meget med de præcise km antal. Det drejer sig om at komme ud og blive luftet, få røde kinder, at komme ind i vanen med fast træning igen. Det ender med at jeg bliver evig natløber for der er noget helt specielt over de der frostnætter og lyden af den knirkende sne, på den anden side glæder jeg mig til en længere tur på lørdag med iskold frostsol og blændende sne.
Det kræver lidt overtalelse at trække alle de lag tøj på for at løbe korte ture, bagefter har det jo altid været det hele værd. Det er endnu aldrig sket at jeg er kommet hjem fra en løbetur og har følt at det var spild af tid eller at jeg ikke skulle have løbet - selv de dårlige energiløse dage med tunge ben. Og energi giver energi - utroligt hvad jeg kan nå af alt muligt "bør-skal-må-absolutgøres-ting" når jeg løbetræner. Uden træningen har jeg frygtelige tendenser til at flyde ned i sofaen med en bog mens hjemmet forfalder og fyldes med nullermænd og snavset vasketøj........
Jeg er spændt på langturen i weekenden, hvis jeg kan holde til 10-15 km uden ondt i ryg eller ben - så tror jeg søreme at jeg trykker "start" på mit program fra næste uge. Jeg trænger til noget målrettet træning uanset hvornår et marathon kan passe ind.
Forresten så elsker jeg Sverige og svenskere - mine forældre har en ødegård i Småland hvor jeg er kommet siden jeg blev født, har tilbragt noget af den dejligste tid i mit liv der, haft mange svenske veninder. Forresten, så må der da være en million løberuter når jeg nu tænker efter - alle de laaaange ture vi gik, dem må man da kunne løbe.......hmmmmm, interessant tanke!

1 kommentar:

  1. Hej Kirsten
    Jeg krydser fingre for at du kan løbe de 10-15 km uden problemer, så du kan give dig i kast med programmet. Jeg har også tit tænkt på Sveriges mange store skove som et skønt skønt sted at løbe - altså i de perioder hvor de ikke er så pokkers plaget af fluer, myg og andet småkravl.
    Knus fra Gitte

    SvarSlet