fredag den 13. august 2010

Fredags filosofi....

Så, nu er Konsulen installeret på operationsgangen og vi må bare vente. Derfor er jeg lige gået lidt på arbejde for jeg forstyrrer bare derhenne.
Jeg går nemlig i sygeplejerske-mode lige så snart jeg kommer i nærheden af hospitaler og begynder at administrere alting. Så det er bedre at jeg blander mig udenom, han kan jo godt selv svare på spørgsmål......

Hæ hæ, løb intervaller i går, gode intervaller. Havde min skovsti for mig selv og tog 5 planlagte og lige et ekstra interval da jeg blev forvirret af uret. Og så lige 4 km nedkøling. Så det blev til 8,5 km, lidt mere ned jeg plejer når det er intervaltræning. Glorien klemte også lidt bagefter da jeg pudsede den......
Sommeren har været og er stadig meget varm - det er ikke noget nyt - og naturligvis er der udsigt til varmebølge i weekenden igen da jeg skal på langtur. Det mærkelige er at jeg føler at jeg har fået enorme kræfter lige pludseligt, jeg har jo holdt ud og svedt tran - men har gennemført mine løb. Jeg har hele tiden lyst til at løbe lange distancer, i hvertfald i hovedet og når jeg kommer ud opdager jeg en stædighed som jeg ikke har haft før. Selv om jeg kan blive nødt til at gå et minut, er der ikke ti vilde heste der kan få mig til at afkorte mine ture.
Kunsten er nu at holde iveren nede for jeg kan ikke bare øge uhæmmet, det ved vi jo alle. Jeg prøver at få 4 løbepas i ugen, det holder hårdt men jeg kan mærke stædigheden der siger at så må det bare blive på mærkelige tidspunkter eller kortere distancer.

Planlagt til min weekend er 16,5 km's mentalt tyggegummiløb lørdag, og søndag vil jeg have mit 4. løb, sådan en 8-10 km på en pæn skov rute (som kompensation for de lange lige stræk lørdag)hvis jeg kan trække det. Og næste uge er restitutionsuge.
Her et billede af min yndlingsskovsø Sorlampi som jeg vil løbe forbi på søndag.


Det er ikke så nemt når ambitionerne overgår det man kan....

4 kommentarer:

  1. Hej Kirsten,
    Hvor er det dejligt for dig, du kan mærke formen er i fremgang, at du har energi og kræfter. Fedt!
    Hvordan løber du dine intervaller? Måske jeg kunne forsøge mig en lille bitte smule....
    Rigtig god weekend og træning
    Knus Karina

    SvarSlet
  2. Hej Kirsten
    Det er en fantastisk fornemmelse når man virkelig mærker fremgangen kommer. Super løbet:-)
    I flere år løb jeg ikke intervaller, det gjorde bare for ondt! Men nu er de en del af min ugentlige træning og bagefter: Fedt - fedt...Har dog slækket på dem den sidste tid pga mine ankel problemer - ingen grund til at udfordre "kroppen" mere end højst nødvendigt..
    God weekend til dig og familien:-)

    SvarSlet
  3. Whheee you are flying! :-D Du oplever sikkert det - for nogen - lidt sjældne at være i form og opleve et opsving på formen, motivationen, viljestyrken und das ganze Zeug. Og det er berusende og vidunderligt, når det sker. Nyd det! Og løb!Løb, løb, men ikke mere end din krop kan tåle. Selvom du har lyst til meget mere.
    Knus og god vind og ben til dig ;-D

    SvarSlet
  4. Psst..du er blevet tagget i en blog-leg! Henne hos mig kan du læse mere om hvad det nu er for noget..

    SvarSlet